vineri, 20 august 2010

Cancer de piele provocat de solar

Acum ceva timp am mers la solar din doua motive: din curiozitate si vroiam sa ma bronzez putin. Dupa a treia sedinta am intrat pe net si m-am documentat serios in privinta efectelor solarului asupra pielii. Dupa lectura, am incetat sa mai merg. Insa nu toata lumea se documenteaza si chiar daca unii aud ca nu e bine sa te expui acelor raze, cred ca pe ei ii va ocoli ghinionul acesta.
O tanara de 24 ani a fost diagnosticata cu cancer de piele dupa ce a mers la solar . In Scotia solarul a fost interzis minorilor iar din 2011 se va interzice si in Anglia si in Tara Galilor.
Avem aici cateva campanii care atentioneaza asupra acestei boli:
http://www.youtube.com/watch?v=EcamxXnWnHE&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=S7_G6fmQo2o&feature=related

App, am intrat si pe site-ul Ministerului Sanatatii sa vad daca exista o campanie de avertizare a populatiei privind efectele devastatoare ale solarului insa....ghiciti- nu e greu... un mare NIMIC! M-am obisnuit deja, cred ca si voi.

3 comentarii:

  1. Expunerea pielii la solar creste cu pana la 74% riscul de melanom, potrivit unui studiu publicat într-o revistă din partea Asociaţiei Americane pentru Cancer Research. Melanoma este cea mai rapidă forma de cancer în rândul bărbaţilor şi a doua în rândul femeilor. Aceste cercetari sunt dovedite stiintific- http://blogs.consumerreports.org/health/2010/08/indoor-tanning-bed-health-risks-the-myth-of-the-base-tan-preventing-skin-cancer.html?EXTKEY=I91CONL&CMP=OTC-ConsumeristRSS

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru completari! Apreciez acest gen de comentarii!

    RăspundețiȘtergere
  3. Foloseam deseori solarul. M-am oprit in luna iunie 2010 cand am realizat ca riscul pe care mi-l asumam era mult prea mare. O piele sanatoasa este mult mai importanta decat o piele colorata. Imi place sa vad o piele bronzata, le invidiez oarecum pe fetele care folosesc solarul pentru curajul inconstient de care dau dovada. Pentru ce? Pentru o placere vizuala...Oare chiar merita?!

    RăspundețiȘtergere